• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SBAB lån 200k

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Det tar riktigt långt tid, trodde inte det skulle ta två veckor typ.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Det tar riktigt långt tid, trodde inte det skulle ta två veckor typ.
Det brukar faktiskt inte ta så långt tid. Det brukar ta nån dag kanske tills de kommer till din ansökning. Sen handlägger de ju det.
Kan beror på att de som alla andra, har jätte mycket nu? Skulle du få svar idag?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Det brukar faktiskt inte ta så långt tid. Det brukar ta nån dag kanske tills de kommer till din ansökning. Sen handlägger de ju det.
Kan beror på att de som alla andra, har jätte mycket nu? Skulle du få svar idag?

De har inte lovat det, men antytt att jag borde få svar idag.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Verkar beviljat, jag fick precis lånehandlingarna. Verkar dock som att någon måste bekräfta/intyga min identitet skriftligt, men jag har ingen som kan göra detta, då behöver jag berätta att jag tar detta lån för personen. Ingen i min omgivning som vet.

Finns det någon helt oberoende man kan vända sig till som kan intyga detta, typ en organisation eller liknande? Snabbt svar uppskattas.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Verkar beviljat, jag fick precis lånehandlingarna. Verkar dock som att någon måste bekräfta/intyga min identitet skriftligt, men jag har ingen som kan göra detta, då behöver jag berätta att jag tar detta lån för personen. Ingen i min omgivning som vet.

Finns det någon helt oberoende man kan vända sig till som kan intyga detta, typ en organisation eller liknande? Snabbt svar uppskattas.
Bekräfta din identitet? Säker på detta? Som när man ska fixa pass men inte har någon giltig legitimation? Isåfall kan bara dina närmaste göra detta. Tror jag. Varför skulle de begära detta?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Verkar beviljat, jag fick precis lånehandlingarna. Verkar dock som att någon måste bekräfta/intyga min identitet skriftligt, men jag har ingen som kan göra detta, då behöver jag berätta att jag tar detta lån för personen. Ingen i min omgivning som vet.

Finns det någon helt oberoende man kan vända sig till som kan intyga detta, typ en organisation eller liknande? Snabbt svar uppskattas.

Någon granne?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Bekräfta din identitet? Säker på detta? Som när man ska fixa pass men inte har någon giltig legitimation? Isåfall kan bara dina närmaste göra detta. Tror jag. Varför skulle de begära detta?

Behöver inte vara närmaste. Är mer att man ska bekräfta att min ID-kopia som jag skickar kopia på är densamma som originalet. Känner mig inte bekväm med att gå till granne heller. Kan man notarisera eller liknande någonstans?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp